Na jarenlange dienstverlening bij het grote corporate Deloitte vond Wouter van Voorst tot Voorst (37) het tijd voor iets radicaal anders: hij stapte over naar de start-upwereld en begon als cmo bij Capital On Stage. Een bevriende investeerder introduceerde hem bij de oprichters van Boldking en hij greep de kans om te gaan werken bij een bedrijf met een fysiek product, als 'Chief Customer'.
Inspiratie
‘Om te beginnen lees ik heel graag tech-blogs op Medium.com. Daarnaast word ik steeds vaker via LinkedIn getriggerd om iets te lezen. Ik volg Marketingfacts en kijk geregeld op Crunchbase. Verder ben ik fan van crowdfundingwebsites Kickstarter en Indiegogo en ik beleef veel meer plezier aan een beetje surfen op Catawiki dan aan Facebook. Offline kan ik heel enthousiast worden van de Dutch Design Week – daar krijg ik zelf allemaal ideeën van. Ik vind kunst en theater erg boeiend. Dat prikkelt op andere manieren, net als gewoon buiten zijn, wandelen of sporten.’
Digital commerce
‘Het leuke aan werken in e-commerce vind ik dat je heel goed kunt meten wat er gebeurt en dat je direct het effect ziet van je handelingen. Je kunt alles testen en dan gebaseerd op data goede keuzes maken. Daarnaast is Boldking als kleine partij veel wendbaarder dan de grote jongens in de scheerbranche. Daarom hebben wij een andere positionering: transparant, persoonlijke service en gebaseerd op simplicity. Dat kan in e-commerce.’
Ontwikkeling
‘Een opmerkelijke trend in e-commerce waar wij middenin zitten zijn de subscription models. Ik wil het abonnementsmodel simpeler maken omdat consumenten erbij gebaat zijn als ze het naar eigen wensen kunnen inrichten. Het leuke daarbij is om de klant een stapje voor te zijn. Je moet een service bieden waar mensen zich heel comfortabel bij voelen.’
Winkelen
‘Mijn shopgedrag is fiftyfifty on- en offline. Ik geloof ook sterk in de combinatie ervan, ik pak in een winkel vaak mijn telefoon erbij. Overigens ga ik wel eens met mijn vrouw shoppen - bedoeld als quality time in de winkel – en dan blijkt samen koffiedrinken altijd het leukst. Tegenwoordig kan dat in winkels als Sissy Boy, en dat leidt dan vervolgens weer tot aankopen.’
Vrije tijd
‘Sporten vind ik belangrijk. Ik speel hockey en hou van hardlopen. Ik woon in Haarlem en Boldking zit in Amsterdam Zuid; ik ga zo’n snelle e-bike kopen en dan wil ik op de fiets naar kantoor. Verder heb ik een gezin: een vrouw, een dochter van 1,5 en een tweede kind op komst. Ik ben op vrijdag altijd thuis omdat ik mijn kind graag wil zien opgroeien en tijd met haar door wil brengen. Dat valt goed te plannen. En biedt ook inspiratie, trouwens.’
Trots
‘Ik ben trots op mijn overstap van Deloitte naar de start-upwereld. Die stap is bijzonder gezien het vooroordeel van veel jonge ondernemers: ze denken dat je geen can do-mentaliteit hebt en dat je van de langetermijnplannen bent als je op corporate leest geschoeid bent. Terwijl ik daar juist een heel goede basis heb gelegd.’
Guilty pleasure
‘Ik blader graag door woonblaadjes. Ook vind ik het fantastisch om te kijken naar Grand Designs, de serie waarin presentator Kevin McCloud, zelf architect, de successen en tegenslagen bij bouwprojecten – van droom naar droomhuis - laat zien.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Met de e-bike naar de start-up
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.