Burberry heeft een deal gesloten met Farfetch. Dankzij een koppeling is het complete assortiment van het luxemerk op het online retailplatform verkrijgbaar.
De samenwerking is uniek in zijn soort, claimt Burberry, door de ingenieuze API-koppeling tussen zijn voorraad en het operationele systeem van Farfetch. De integratie opent voor het luxemerk de poort naar ruim honderd nieuwe landen; Burberry zelf levert aan 44 landen, Farfetch aan ruim honderdvijftig.
Opkomende markten
Burberry mikt specifiek op opkomende markten als Brazilië, Mexico en Zuidoost-Azië, waar het nu voet aan de grond krijgt. Het Britse merk staat bekend om zijn indrukwekkende flagship stores, waarin veel technische snufjes zijn verwerkt. Het leeuwendeel van de fysieke winkelaankopen wordt echter vooraf gegaan door online oriëntatie.
Reinforcing omnichannel leadership, staat boven de persverklaring over de Farfetch-deal geschreven; Burberry wil zijn digitale leidersrol internationaal kracht bijzetten.
Farfetch
Farfetch, dat net als Burberry hoofdkantoor houdt in Londen, werd in 2007 opgericht door de Portugees José Neves. Inmiddels verkopen meer dan zevenhonderd merken, designers en boetieks op het platform, waaronder Gucci en Valenciaga. The Financial Times noemt Farfetch ‘a kind of online equivalent of London’s Selfridges or Saks Fifth Avenue in New York’. Het e-commerce bedrijf heeft internationaal elf kantoren en houdt ruim tweeduizend mensen aan het werk.
Lees ook: Burberry vernieuwt omnichannel strategie (24 mei 2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Burberry de wijde wereld in via Farfetch
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.