Mango gaat wereldwijd digitale pashokjes posteren in zijn grootste winkels. Ze zijn mede ontwikkeld door Vodafone. De digitale spiegels in de hokjes doen concrete suggesties om outfits te completeren.
Ook kunnen gebruikers de assistentie van een winkelbediende oproepen, door een tag aan een kledingstuk te scannen. Daartoe staat de digitale passpiegel in verbinding met slimme horloges aan de polsen van het personeel. Een medewerker kan desgewenst met een andere maat of kleur op de proppen komen, zonder dat de klant het hokje hoeft te verlaten.
Online en offline versmelten
De digital fitting rooms krijgen een plek in alle top stores van Mango, ‘van Barcelona tot New York’. Ze moeten helpen om de online en de offline winkelbeleving van klanten met elkaar te versmelten.
Uit de persverklaring: ‘Dit is de eerste fase in een project van digitale transformatie, waarmee Mango nieuwe manieren voor klanten wil ontwikkelen om zich aan het merk te verbinden en eraan te relateren.’
Behalve Vodafone is ook Jogotech bij het project betrokken, de ontwikkelaar van de JogoRoom.
Meer dan de helft mobiel
Mango is online actief in meer dan tachtig landen. De webomzet groeide vorig jaar met 25,6 procent, om uit te komen rond de 300 miljoen euro. Daarvan kwam voor het eerst meer dan de helft (52 procent) binnen via mobiele apparaten.
Vorig jaar dankte Mango 13 procent van de concernomzet aan e-commerce, een percentage dat moet groeien tot 20 procent in 2020.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mango met Vodafone in digitale pashokjes
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.