Twinkle | Digital Commerce

Samenwerking moet Farfetch helpen bij veroveren Midden-Oosten

2018-02-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

Online luxe kledingplatform Farfetch heeft een deal gesloten met distributeur Chalhoub Group. De e-tailer wil daarmee de groeiende markt van luxe webwinkels in het Midden-Oosten veroveren.

Farfetch, dat al actief is in die regio, wil de eerste helft van 2018 een kantoor openen in Dubai. Daarnaast wordt de site van de webshop in het Arabisch uitgebracht.

Concurrentievoordeel

Volgens Farfetch biedt de samenwerking klanten een meer persoonlijke en uitgebreide selectie. 'De combinatie van onze omnichannel-technologie en de fysieke aanwezigheid van Chalhoub voor de detailhandel brengt het beste servicenieau dat de branche kan bieden. Samen hebben we een uniek concurrentievoordeel', meldt het bedrijf tegen WWD.

Onlangs breidde Farfetch nog verder uit in China met behulp van e-tailgigant JD.com. Het Chinese bedrijf gaf Farfetch 397 miljoen euro groeigeld om de expansie mogelijk te maken.

Exclusieve merken

Farfetch werd in 2007 opgericht als online platform waar exclusieve boetieks hun producten kunnen aanbieden. Het platform levert merken als Gucci binnen negentig minuten bij klanten thuis.