Twinkle | Digital Commerce

Farfetch krijgt steun van Jd.com voor Chinese expansie

2017-11-09
28081579
  • 1:07

Fashion platform Farfetch krijgt 397 miljoen dollar aan groeigeld van Jd.com om zijn Chinese business veder uit te breiden. De grootste voordelen: het gebruik van JD’s enorme logistieke netwerk in de markt en het partnership met WeChat.

Farfetch, dat sinds maart de oprichter van concurrent Net-a-porter aan boord heeft, kreeg vorig jaar al een investering van 110 miljoen dollar om de expansie in Azië te bekostigen. Het bedrijf verkoopt sinds 2014 in China en heeft inmiddels tweehonderd merken en vijfhonderd multi-brand retailers als partners aangetrokken.

Jd.com-ceo in bestuur
Jd.com is meteen één van de grootste partijen waarmee Farfetch de handen ineen slaat. Jd.com-oprichter en -ceo Richard Liu krijgt een stoel in het bestuur van de online modegigant als onderdeel van de deal, aldus Techcrunch.

Voordelen
De samenwerking helpt Farfetch in China verder op de kaart te zetten. Zo kan het platform meeliften op JD Luxury Express, een premium koeriersdienst, en de lokale online betaalsystemen. Daarnaast wil Farfetch de strijd aangaan tegen namaakartikelen.

Pionieren
Farfetch pioniert zelf met een razendsnelle bezorgservice van luxeproducten in wereldsteden. Het bedrijf haalt momenteel online bestelde artikelen in de winkels van pilot partner Gucci op en bezorgt ze binnen negentig minuten bij klanten thuis.