Twinkle | Digital Commerce

Chanel neemt aandeel in Farfetch

2018-02-20
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Het Franse modemerk Chanel neemt een minderheidsaandeel in online kledingplatform Farfetch. Chanel gaat zich met behulp van Farfetch richten op de ontwikkeling van zijn digitale platformen.

Het Franse merk laat aan Reuters weten dat het zijn assortiment niet via het platform gaat verkopen maar dat Farfetch alleen gaat helpen bij de ontwikkeling van zijn digitale activiteiten. 'Dit gaat over een verrijking van onze relatie met onze klanten', vertelt Bruno Pavlovsky, fashion president bij Chanel.

Nieuwe apps

Chanel wil de komende jaren onder andere investeren in nieuwe applicaties. Zoals een app waarbij klanten, voordat ze gaan winkelen, hun voorkeuren en kledingmaten kunnen doorgeven. Hierdoor kunnen medewerkers de consumenten beter te woord staan in de winkel.

Burberry

Met Chanel slaat Farfetch alweer de handen ineen met een groot modemerk. Eerder werkte het online luxe kledingplatform al samen met Gucci aan een razendsnelle bezorgservice waarbij bestellingen binnen negentig minuten thuis worden bezorgd.

Vorige week nog sloot Farfetch een deal met luxe kledingmerk Burberry. Het voltallige assortiment van het merk is daarmee beschikbaar op het platform, dat met de samenwerkingen concurrent Yoox Net-A-Porter voor wil blijven.