Twinkle | Digital Commerce

Jeroen van de Wiel verruilt Kijkshop voor LolaLiza

2018-01-04
1248702
  • [nieuws]
  • 1:23

Jeroen van de Wiel is begonnen als digitale voorman van LolaLiza, ‘een 100% Belgisch familiebedrijf dat pure levenslust uitstraalt’. Hij is weg bij Kijkshop, waar hij tweeënhalf jaar e-commerce manager was.

Van de Wiel gaat vanaf deze week door het leven als e-commerce & digital transformation manager bij LolaLiza, leert zijn LinkedIn-pagina. Het damesmerk beschikt volgens de eigen website over 109 boetieks, waarvan veruit de meeste op de Belgische thuismarkt. Daarnaast zijn er winkels in Luxemburg, Frankrijk en (vier stuks) in Nederland.

Lolaliza.com

De collecties ‘voor vrouwen met pit die graag hun persoonlijkheid in de verf zetten’ maakt LolaLiza zelf. Behalve in de boetieks worden ze te koop aangeboden op Lolaliza.com. De sites is in het Nederlands, Frans en Engels beschikbaar en draait op Demandware, ingelijfd door Salesforce.

Jeroen van de Wiel

Van de Wiel mag een online veteraan worden genoemd. Voor zijn aanstelling bij Kijkshop, medio 2015, werkte hij onder andere bij internetbureau Tribal (thans RIFF), bij Bax-Shop.nl en bij Beate Uhse (Pabo). Met Jeroen.com houdt hij al ruim twintig jaar een site over zoekmachinemarketing in de lucht.

Kijkshop

Op LinkedIn wijst Van de Wiel op een groot aantal wapenfeiten bij Kijkshop, waaronder de introductie van een responsive design en dynamic pricing. Ook wijst hij op de grote (online) assortimentsuitbreiding en op een aantal 'social projecten', waaronder de introductie van webcare via Coosto en een verviervoudigina van het aantal Facebook likes in anderhalf jaar.

KijkBijMij

Kijkshop, de nummer 54 in de Twinkle100, voerde afgelopen najaar een grote koerswijziging door met de introductie van KijkBijMij. Aan dit 'people2people’ platform zijn momenteel 1.434 particuliere verkoopadviseurs verbonden, minder dan de beoogde tienduizend voor eind 2017. Eerder werden nog aantallen tot driehonderdduizend genoemd.