Twinkle | Digital Commerce

Jeroen van der Wiel nieuwe e-commerce manager Kijkshop

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

Kijkshop heeft Jeroen van de Wiel aangetrokken als manager e-commerce. Hij neemt de plek in van Remy da Thesta Jacobs de Bok, die begin dit jaar vertrok naar Schoonenberg Hoorcomfort. Van de Wiel werkte eerder onder andere voor Bax-shop.nl en Pabo.

Van de Wiel trad op 1 juni jongstleden in dienst bij Kijkshop. Daarvoor was hij enkele maanden werkzaam voor internetmarketingbureau Tribal. Met Jeroen.com houdt hij al jaren een site over zoekmachinemarketing in de lucht.

Mutaties
Bij Kijkshop hebben zich meer mutaties voorgedaan de laatste tijd. Robin Tichler, op ad interim basis chief operating officer bij de keten, vertrok per de eerste van deze maand. Zijn taken zijn binnen de directie verdeeld. Marcel Visser werd aangetrokken als commercieel directeur.

Omnichannel groeistrategie
Kijkshop bezet de 50e plek in de Twinkle100, met een online omzet van 20,9 miljoen euro in 2013. De formule kwam eerder dit jaar in (andere) Zweedse handen: Axcent Netherlands, onderdeel van de Zweedse KIN Group, verkocht de winkelketen aan de Zweedse private equity firma Listérus & Partners Capital Advisors (LPCA). Onder LPCA wordt Kijkshop ‘doorontwikkeld in de richting van een toonaangevende retailketen met een sterke consumentgerichte focus en een omnichannel groeistrategie’.
 
Lees ook: Kijkshop gaat binnen twee uur leveren met Pluplus (20 februari 2015)