Twinkle | Digital Commerce

Wie zaait …

2017-12-28
1000562
  • [interview]
  • 1:35

Sinds de populariteit van de moestuintjesacties van Albert Heijn is tuinieren en zelf groente kweken gegroeid. Koren op de molen van Peter van de Breevaart en Ruben Hilberink, die sinds kort met een webshop in deze nichemarkt opereren.

‘Tuinieren had een oubollig imago. Tegenwoordig is het helemaal hip om te doen, en daar spelen wij op in’, aldus de jonge ondernemers. Hun webshop Moestuinland.nl – de naam zegt het al - biedt producten voor in de moestuin: zaden, zaaisets en gereedschap. De heren besloten de webwinkel op te richten voor hun plezier en om van te leren, want ze zijn nog bezig met hun mbo/hbo tot ondernemer. De opgedane kennis in zowel de webshop als op school kunnen ze ook vice versa goed gebruiken.

Focus

Consumenten kunnen in deze branche echter ook bij andere retailers terecht. Wat maakt Moestuinland.nl onderscheidend? ‘Er zijn niet veel goede webshops die de tuinder bedienen. Vooral de mobiele weergave valt erg tegen’, vindt Van de Breevaart. ‘En verder verschillen wij van grote jongens als Bakker.com juist omdat we heel klein zijn. Door onze focus op moestuinen hebben wij grote vakinhoudelijke kennis.’ Speerpunt is echter vooral mobile friendly te zijn: ‘Ook de oudste generatie die wellicht niet zo thuis is het mobiel aankopen doen, kan bij ons gemakkelijk een product bestellen.’ De orders worden verzonden via PostNL, DHL en MSG. Bij bestellingen vanaf 10 euro is verzending gratis voor de klant.

Optimalisatie

Op dit moment wordt actief gewerkt aan SEO-optimalisatie om de ranking in Google te verbeteren. ‘Daarnaast zijn we op marketinggebied bezig om ons aantal volgers op Facebook te verhogen, onder meer door middel van een winactie’, laten de oprichters weten. Verder verwachten ze hun assortiment uit te breiden en hopen ze in de toekomst vooral via social media een doelgroep aan zich te binden.