Albert Heijn laat vanaf vandaag klanten met een iPhone bestellen met spraakcommando's. De supermarkt heeft Apples spraakassistent Siri gekoppeld aan zijn mobiele applicatie Appie.
Consumenten kunnen vanaf nu met hun stem producten op het boodschappenlijstje in de app zetten, het aantal gewenste producten opgeven en boodschappen weer van het lijstje laten halen. Ook kunnen ze Siri vragen het lijstje voor te lezen. De app hoeft daarvoor niet open te staan: als gebruikers de Home-knop op het toestel indrukken, kunnen ze Appie al opdracht geven.
Jumbo
Albert Heijn claimt de eerste Nederlandse retailer te zijn die Siri koppelt aan een eigen app. Concurrent Jumbo maakte echter begin september al bekend een pilot uit te voeren waarin iPhone-gebruikers het boodschappenlijstje in de app laten samenstellen door Siri. Die techniek bevindt zich momenteel nog in pilotfase.
Hiku
Consumenten zonder iPhone kunnen wellicht in de toekomst alsnog praten tegen hun boodschappenlijstje, maar dan via de koelkast; Albert Heijn werkt sinds april aan een proef met slimme koelkastmagneet Hiku, waarmee consumenten via een microfoontje en barcodescanner hun boodschappenlijst thuis kunnen samenstellen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn koppelt Siri aan Appie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.