Met een nieuwe app van bol.com kunnen consumenten die op meubeljacht zijn, artikelen via augmented reality (AR) in hun eigen omgeving plaatsen. De app maakt gebruik van de camera van iPads en iPhones om meubels te visualiseren in een kamer.
Bol.com ontwikkelde de app samen met digitale technologiebedrijf INDG. De techniek biedt gebruikers de mogelijkheid - letterlijk - een beter beeld te vormen van hun toekomstige aankoop. Gebruikers kunnen de artikelen ook in 3D-weergave bekijken; daarvoor moet de iPad of iPhone in een VR-bril geplaatst worden.
Experimenteren
In eerste instantie zijn 120 meubels uit het woonassortiment van de webwinkel opgenomen in de augmented reality-applicatie, waaronder meubels van populaire merken Zuiver, Riviera Maison en Dutchbone. In bol.com's webshop staat bij artikelen die in de AR-app zijn opgenomen 'Bekijk deze artikelen in je eigen woonkamer'. De aanvoerder van de Twinkle100 verklaart 'de komende maanden verder te experimenteren met de toepassing van AR in online winkelen'.
Augmented reality
Retailers gebruiken steeds vaker technieken op het gebied van augmented reality om klanten hun product te laten beleven. De Britse webwinkel Lyst bijvoorbeeld liet zijn klanten onlangs modellen aankleden via hun smartphone of tablet op de London Fashion Week.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com lanceert augmented reality-app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.