Twinkle | Digital Commerce

Zalando haalt Zalon op

2017-08-30
1039584
  • 1:18

Zalando combineert zijn retourdienst 'Zalando haalt op' vanaf nu met zijn personal shopper-programma Zalon. Nederlandse klanten die een speciaal geselecteerde stylist een kledingpakket laten samenstellen, kunnen daardoor hun retouren op een zelf gekozen tijd en plaats laten afhalen.

Het is de eerste keer dat de Duitse pure player die diensten combineert. De afgelopen maanden testte Zalando de gecombineerde service en oogstte positieve resultaten; volgens de webwinkel zei 73 procent van de deelnemers aan de pilot opnieuw van de dienst gebruik te willen maken.

Solide infrastructuur

'Zalon opereert onafhankelijk, wat ons een hoge mate aan autonomie biedt en ons in staat stelt vlug te reageren. Tezelfdertijd profiteren wij van de solide infrastructuur die Zalando heeft opgebouwd. Dit geldt voor het assortiment, maar ook voor de diensten,' verklaart Dieter Meeuwssen, Country Manager bij Zalon Nederland en België. Ook Ken Fontijn, general manager van Zalando Benelux, waardeert de combinatie: 'Onze klanten omarmen onze innovatieve oplossingen, met inbegrip van onze retourservice ‘Zalando haalt op’. Wij beschikken over de infrastructuur, dus waarom zouden we die niet integreren in andere ondernemingen onder de ‘Zalando-paraplu’?'

Gepersonaliseerd retourneren

Zalon-gebruikers laten een stylist kledingkeuzes voor hen maken en ontvangen op basis daarvan een pakket. Retouren daaruit kunnen vanaf nu in Amsterdam en Rotterdam vanaf een uur na aanmelding worden opgehaald, in andere gebieden vanaf twee uur. Bij aanmeldingen vóór 12:00 kan dit nog dezelfde dag. In deze introductiefase - sinds oktober 2016 is de ophaaldienst landelijk beschikbaar in Nederland, evenals Zalon - kost ook Zalando Haalt Op niets: het gangbare tarief ligt op 4,95 euro.