Twinkle | Digital Commerce

Vlaams e-commerce platform Storesquare naar Nederland

2017-08-22
1000561
  • 1:18

Storesquare, dat inmiddels twee jaar in België bestaat en maandelijks zo'n 500.000 bezoekers trekt, maakt de oversteek naar Nederland. Het e-commerce platform biedt vanaf begin volgend jaar online ondernemers in ons land een marktplaats 'met een sterk lokaal en duurzaam karakter'.

Tegen het einde van dit jaar wil Storesquare het aantal maandelijkse bezoekers verdubbelen naar een miljoen. Daartoe is het platform in een nieuw jasje gestoken. 'De missie van Storesquare is om ‘het authentieke karakter van de lokale handelaar online over te brengen’, aldus directeur Stefan Seghers. 'Wij zijn naast een e-commerceplatform ook een zichtbaarheidsplatform dat de consument via de digitale weg met het unieke assortiment in aanraking wil brengen om hen vervolgens lokaal te doen kopen. De fysieke winkelpunten worden expliciet als troef uitgespeeld.'

16.748 merken

Op de sterk lokaal georiënteerde b2c-marktplaats verkopen in België nu zo'n duizend handelaars, die opgeteld een breed productaanbod van 200.000 artikelen genereren. Naar eigen zeggen biedt Storesquare 16.748 merken in 978 Belgische winkels. Klanten die voor in totaal boven de dertig euro bestellen, hoeven geen verzendkosten te betalen. 'Daaronder brengt Storesquare de afstand tot de winkel in rekening bij de zoekresultaten.'

Lokale handelsplatforms

In eigen land zijn er de afgelopen maanden diverse e-commerce platforms met lokale inslag bijgekomen, hetzij in de boodschappensector: het Zwolse Superbuddy breidde met 300.000 euro groeigeld uit naar Utrecht, concurrent Boodschapjes.com startte in de Randstad. Storesquare verbindt echter lokale ondernemers vanuit diverse markten met de consument: het biedt bijvoorbeeld artikelen in de categorieën 'Computer & Elektronica', 'Wonen', 'Kleding & Schoenen', 'Cadeaus & Inspiratie' en 'Baby & Kind'.