Twinkle | Digital Commerce

Starbucks test mobile only-locaties

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Starbucks opent op proef twee vestigingen in thuisstad Seattle waar Amerikanen alleen met hun mobiel kunnen bestellen en afhalen. De mobiele bestellingen bij de koffieketen lopen namelijk zo hoog op, dat de virtuele wachtrijen vaak langer zijn dan fysieke.

Bij veel locaties zorgen de vele orders die consumenten op hun mobiel plaatsen, voor een bottleneck tijdens piekdruktes. Starbucks test de mobile and pay-only store in zijn hoofdkantoor bij de eigen medewerkers. Die locatie ontving al bijna de meeste mobiele orders uit de VS. De nieuwe mobile only-locatie krijgt een afhaalraam, maar consumenten kunnen ook zien hoe de drankjes gemaakt worden.

Koffie met stemcommando
Starbucks zet de laatste tijd meer stappen op digitaal gebied; zo startte de keten deze maand een samenwerking met Ford en Amazon, waardoor consumenten die een Ford rijden, voortaan in hun auto via spraakassistent Alexa met een stemcommando hun Starbucks-koffie kunnen bestellen. Ook Amerikanen die niet in een Ford rijden, kunnen bij de koffieketen bestellen via Alexa met de nieuwe Starbucks Reorder-skill.