Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh volgende maand naar de beurs

2017-08-24
22291253
  • [nieuws]
  • 0:60

De beursgang van HelloFresh staat gepland voor september, bevestigt oprichter en directeur Dominik Richter. Binnen enkele weken zoekt de maaltijdbezorger, die te kampen heeft met daling van zijn waardering, een beursnotering.

Richter maakt de langverwachte beursgang bekend in het Duitse Manager Magazin. Volgens het tijdschrift twijfelen beleggers aan de waardering van twee miljard euro die HelloFresh een half jaar geleden ontving. Amerikaanse concurrent Blue Apron, dat op 2,7 miljard dollar gewaardeerd werd bij diens beursgang, wordt nu op zo'n 1 miljard dollar geschat. Eind vorig jaar ontving HelloFresh nog 85 miljoen euro groeigeld in een investeringsronde om het bedrijf klaar te maken voor een beursgang.

Groeien met verlies

HelloFresh groeit hard in omzet, maar maakt nog steeds verlies. Uit recente halfjaarcijfers blijkt dat de ratio omzet-verlies wel gunstiger wordt: maakte het verlies van 52,9 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2016 nog 18 procent uit van de omzet, in de eerste helft van 2017 bedroeg dit nog 13 procent. De maaltijdbezorger zet in op een growth hacking-strategie om zo snel mogelijk in omzet te groeien en werd door The Financial Times aangewezen als snelste groeier in Europa.