Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh ziet verlies ten opzichte van omzet dalen

2017-08-14
1300731
  • [nieuws]
  • 1:05

HelloFresh wist het afgelopen halfjaar zijn omzet met bijna de helft te vermeerderen. De groei van de omzetteller steekt af tegen het geboekte verlies dat de maaltijdboxleverancier al jaren ziet oplopen; toch blijkt dat de rode cijfers in verhouding teruglopen.

In de eerste halfjaar van 2016 noteerde HelloFresh een omzet van 291,5 miljoen euro, tegen een verlies van 52,9 miljoen euro. De afgelopen zes maanden stegen de verdiensten naar 435,4 miljoen euro; het verlies daarbij bedroeg 56,7 miljoen euro, ofwel 13 procent. HelloFresh stevent daardoor verder af op het break-evenpunt, gezien het verlies afgelopen jaar nog 18 procent van de totale omzet uitmaakte.

Growth hacking

De leverancier van maaltijdboxen zet sinds zijn begin in op een groeistrategie: daar slaagt het bedrijf aardig in, gezien de titel 'snelste groeier in Europa' die het in april toebedeeld kreeg van The Financial Times. De boxen van HelloFresh liggen sinds maart dit jaar ook in de schappen van de grote Britse supermarktketen Sainsbury's. Ter ondersteuning van een verwachte beursgang ontving HelloFresh eind vorig jaar een flinke som groeigeld van 85 miljoen euro.