Twinkle | Digital Commerce

Walmart en Jd.com samen in Chinese online feestdag

2017-07-26
18291029
  • [nieuws]
  • 0:56

Wat Alibaba kan met Singles Day, dat kunnen wij ook, moeten Walmart en Jd.com gedacht hebben bij het opzetten van een eigen Chinees shopfestival op 8 augustus. Het doel van de ‘omnichannel feestdag’ is om webshops en winkels in het Aziatische land verder te koppelen.

Walmart lift mee op het enorme logistieke netwerk van Jd.com, dat sinds dit jaar ook de online orders van andere retailers afhandelt. JD Logistics biedt hun een logistiek pakket met daarin services in opslag, transport, bezorging en after sales.

Kortingsbonnen

Sinds vorige week kunnen Walmart-klanten een code scannen in één van de vierhonderd Chinese vestigingen, om kortingsbonnen te krijgen voor de digitale winkels van Walmart, Sam’s Club en Asda binnen JD Worldwide. Die zijn inwisselbaar op 8 augustus.

Singles Day

Singles Day, elk jaar gehouden op 11 november, bracht Alibaba vorig jaar 13,8 miljard dollar in het laatje. 85 procent van de aankopen werden op mobiele apparaten gedaan.