Twinkle | Digital Commerce

Acapture bouwt volledige VR-shops

2017-07-26
25071410
  • 0:58

Acapture helpt e-commerce bedrijven aan een virtual reality winkel. Pilot partner en verhuursite van boten Boatsters test momenteel een VR-shop waarin consumenten een boot eerst kunnen ‘ervaren’, voordat zij tot huren overgaan.

Acapture, een bedrijf in betaaloplossingen en dochteronderneming van Payvision, heeft een set tools ontwikkeld waarmee retailklanten hun virtuele winkel kunnen bouwen. Consumenten die VR actief gebruiken – dat zijn er volgens het bedrijf zo’n 171 miljoen in 2018 – kunnen zo de producten eerst beleven voordat zij ze aanschaffen. Alle digitale stappen van de customer journey vinden in VR plaats, inclusief de betalingen.

Gekoppelde klantdata

De winkeleigenaren worden ondertussen voorzien van met de (mobiele) webshop en eventuele fysieke winkels gekoppelde klantdata. ‘Zo wordt er een compleet overzicht van de winkelpatronen van consumenten gecreëerd, bedoeld om de e-commerce-oplossingen die beschikbaar zijn voor verkopers te optimaliseren’, aldus Acapture in een persbericht.

In deze, ietwat commercieel ingestoken, video zie je hoe de VR-shop van Boatsters is ingericht:

Lees ook:
Virtual reality shoppen met Alibaba (11-7-2016)