Twinkle | Digital Commerce

Spar lanceert nieuw online platform

2017-07-13
1300730
  • 1:23

Bezoekers van spar.nl vinden vanaf vandaag een vernieuwde website. De webwinkel biedt Spar-klanten onder meer de mogelijkheid herhaalbestellingen te plaatsen en onder één account verschillende afleveradressen te plaatsen.

Het nieuwe online platform is sneller, gebruiksvriendelijker en responsive. 'De uitstraling is aangepast aan de nieuwe huisstijl die SPAR begin dit jaar heeft doorgevoerd', verklaart het bedrijf in een persbericht. 'Naast de te bestellen producten - uiteraard afgestemd op het assortiment van de door de consument gekozen winkel -, biedt dit platform extra productinformatie, informatie over SPAR en lekkere recepten.

Same day
De supermarkt levert sinds ruim een jaar nog dezelfde dag voor klanten die vóór 10.00 bestellen. 'De vraag van de consument naar ‘gemak voor elke dag’ stijgt. Spar speelt hier met het nieuwe platform op in door het vertrouwde gezicht van de bezorger aan de deur', meldt het bedrijf. Klanten die de winkel in hun buurt aanklikken, krijgen letterlijk het gezicht van de betreffende ondernemer te zien. 'Dat zorgt voor een vertrouwd gevoel.'

'Unieke content'
De winkels van Spar handelen zelf de online bestellingen af. 'De verschillende formules hebben een eigen assortiment én unieke content. Zo is de folder bij buurtwinkels duidelijk zichtbaar en bij City-winkels komen de duodeals juist in beeld', aldus de supermarkt. Ook liggen er plannen voor het aanpassen van dergelijke content voor Spar Enjoy, de recreatiewinkels van de keten, waar bijvoorbeeld vers eten wordt bereid.

Grote dekking
Volgens onderzoek van boodschappenapp Hiiper en Foodmagazine heeft Spar met een landelijke dekking van 73 procent van de gebieden momenteel de grootste dekkingsgraad van Nederlandse aanbieders. Spar wil dit nog vergroten: 'Maar liefst 94 procent van alle bewoonde postcodes worden door Spar bediend als alle winkels de online service bieden.'