Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek naar marketinginzet binnen e-commerce organisaties

2017-07-04
18541042
  • 0:46

De Ecommerce Foundation presenteert de Marketing Ecommerce Benchmark, waarmee bedrijven hun marketingactiviteiten kunnen meten aan die van andere spelers wereldwijd. Respondenten krijgen onder meer inzicht in de organisatie van digitale marketing, in unique selling points en budgetallocatie.

Doel van het onderzoek is, zo laat de stichting weten, ‘marketingdirecteuren en managers in staat te stellen om anoniem hun online (e-commerce) activiteiten te vergelijken met die van anderen’. De benchmark, die ingaat op respectievelijk governance, doelen & KPI’s en finance & budget, wordt ieder jaar herhaald.

Het invullen van de benchmark, mogelijk tot eind juli, duurt ongeveer tien minuten. De geaggregeerde informatie zal na de zomer (anoniem) worden gedeeld. Twinkle zal over de onderzoeksresultaten publiceren.

Ecommerce Foundation
De Marketing Ecommerce Benchmark is een initiatief van de Ecommerce Foundation, waar internationale e-commerce organisaties en online verkopende bedrijven bij betrokken zijn. De onafhankelijke non-profitorganisatie komt binnenkort met meer e-commerce benchmarks, onder andere over it, finance en business.

Naar de Marketing Ecommerce Benchmark