Bijna één op de zeven Nederlandse huishoudens heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zijn boodschappen online besteld. Daarmee spendeerden zij gemiddeld zo’n 15 procent van het supermarktbudget via het digitale kanaal.
In het eerste kwartaal van dit jaar had online een aandeel van 2,7 procent binnen de totaalomzet van supermarktbedrijven, zo meldt GfK op basis van eigen onderzoek. Vorig jaar was dit 1,8 procent in dezelfde periode (+50 procent), toen één op de acht huishoudens online kocht en 10 procent van het budget digitaal uitgaf.
’s Avonds en op zondag
Niet geheel verrassend winkelen 'jongeren' en huishoudens met kinderen vooral ’s avonds en op zondag in een supermarkt, zowel online als fysiek. In Amsterdam, Den Haag en Rotterdam wordt het meest online gewinkeld in een super, schrijft het bureau zonder hier verder over uit te weiden.
Nederland in wereldtop
Volgens een recente studie van Criteo bevindt Nederland zich in de wereldtop van het online bestellen van boodschappen. Het bedrijf onderzocht het digitale aandeel in fast moving consumer goods, waarbij Nederland op een met Spanje gedeelde achtste plaats in de wereldwijde top-10 komt.
Op 27 juni vindt de eerste editie van Food & E-commerce plaats, een event van Twinkle en Distrifood. Op het programma staan onder andere Walther Ploos van Amstel, Coca-Cola, Picnic, Albert Heijn Online, Beerwulf, Shobr.com en Unilever.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bijna één op zeven huishoudens in online boodschappen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.