Twinkle | Digital Commerce

Body & Fit start verkoop via bol.com

2017-06-02
25751448
  • [nieuws]
  • 1:10

Bol.com breidt het assortiment health & fitness uit met drie nieuwe, grote retailpartners: Body & Fit, Friesland Campina en sportmerk PUMA. De aanvoerder van de Twinkle100 speelt daarmee in op een snel groeiende markt.

Als marktleider in de sportvoedingsbranche betekent het nieuwe partnerschap met Body & Fit een flinke toevoeging aan het assortiment van bol.com. ‘Het gaat daarbij van superfoods tot whey proteinen en van shakebekers tot pindapasta. Daarbij doen voornamelijk proteïneshakes voor ontwikkeling van extra spiermassa het echt goed’, aldus de aanvoerder van de Twinkle100.

Win-win
‘Body & Fit is een samenwerking aangegaan met bol.com om onze healthy lifestyle producten bij een nog breder publiek onder de aandacht te brengen in zowel Nederland als België,’ verklaart marketingdirecteur René Smeding over de samenwerking. ‘Het is dus echt een win-win voor beide partijen.’

Groeiende markt
Bol.com zag de verkoop van producten in de categorie 'Afvallen' het afgelopen jaar meer dan verdubbelen met een stijging van 105 procent. Daarnaast verkocht de aanvoerder van de Twinkle100 zeventig procent meer sportvoeding en supplementen. In zijn shoppable online magazine wijdt bol.com sinds kort een nieuwe rubriek (‘Body & Mind) aan de afval- en sporttrend. ‘Een trend die zeker niet nieuw is, maar met de zomer in aantocht opnieuw een piekmoment kent.’

Lees ook: 'Body & Fit: de paraplu smart lifestyle is onze kracht' (Twinkle 4-2017)