FonQ is van plan om nog dit jaar in Amsterdam een eerste permanente fysieke winkel te openen. De ‘flagshipstore’, zoals de pure player de vestiging noemt, moet ‘de huidige formule omnichannel maken’.
Om het filiaal in de hoofdstad te leiden, is fonQ - zoals Emerce al spotte – op zoek naar een retailmanager. De winkel moet volgens de nummer 29 van de Twinkle100 een verlengstuk zijn van de online formule. ‘Dus met een concept dat inspireert en verrast met nieuwe trends in wonen, koken & lifestyle en waar je slaagt voor mooie accessoires en cadeaus. De beleving moet een prettige en unieke klantervaring geven die men doorvertelt aan vrienden en die zorgt voor terugkerende bezoekers’, zo schrijft het bedrijf dat onlangs zijn oprichter uitzwaaide.
Utrecht of Rotterdam
Voor de winkel werkt straks een team met zo’n 10 fte van stylisten, medewerkers en merchandisers. Bij succes komen er waarschijnlijk meerdere vestigingen, in ‘bijvoorbeeld Utrecht of Rotterdam’. FonQ was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar hierop.
Klantvraag
FonQ maakte in december zijn debuut in de winkelstraat met een pop-up gift store in Amsterdam. De webshop bekeek daarmee zijn opties in de fysieke retail, na vragen van klanten om een bezoekadres. Langs de A2 nabij Utrecht is fonQ sinds 2010 aanwezig met een ‘Inspiratie Showroom’; de geplande uitbreiding daarvan naar meerdere permanente fysieke winkels ging destijds niet door.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
FonQ wordt omnichannel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.