Twinkle | Digital Commerce

Amazon zoekt samenwerking bekende Duitse merken voor drogisterij-aanbod

2017-05-29
25081410
  • [nieuws]
  • 0:44

Amazon heeft plannen om zijn aanbod van drogisterij-artikelen in Europa flink uit te breiden. De Amerikaanse e-tailreus wil dat nog dit jaar doen door het verkopen van eigen merken, maar ook die van concurrenten als Aldi en Rossmann.

Dat meldt de Lebensmittel Zeitung. Amazon zou Duitsers op korte termijn een uitgebreid assortiment willen bieden van producten op het gebied van persoonlijke verzorging en baby-artikelen. Via merken van bekende Duitse retailers zou Amazon willen inspelen op het al opgebouwde klantvertrouwen bij jonge gezinnen, de doelgroep die de e-commerce gigant op dit gebied voor ogen heeft.

Weerstand
Bekende Duitse retailers zijn echter niet erg blij met de groeiende invloed van Amazon bij de oosterburen, meldt Der Spiegel; zo dreigde Lidl onlangs leveranciers te boycotten die meewerken aan Amazons boodschappenbezorgdienst AmazonFresh, die enkele weken geleden in Berlijn van start ging.