Daar is ‘ie, de nieuwe responsive website van Twinkle! De site is visueel van deze tijd en eerlijk gezegd werd dat ook wel tijd. De structuur is aangepast en er is veel meer ruimte voor beeld. Bovendien kunnen we beter etaleren wat Twinkle te bieden heeft.
Tot voor kort hield Twinkle behalve ‘de gewone website’, die ook goed te lezen was op tablets, een aparte mobiele versie in de lucht. Voortaan hebben we nog maar één site, die dankzij de blokkenstructuur schaalt op devices met alle gangbare schermgrootten.
Topics, dossiers, types en tags
In het ontwerp is afgestapt van de indeling op genres (nieuws, weblog, achtergronden, praktijk e.d.). Via de homepage kun je naar het overzicht van topics (bijvoorbeeld: bezorging). Prominent is de verwijzing naar actuele en flexibele dossiers (bijv. China). Artikelen krijgen verder een contenttype mee (opinie) en we oormerken ze met tags (bol.com).
Editor’s choices
De nieuwe site biedt de redactie meer speelruimte om content te prioriteren, via editor’s choices. Voor onze collega’s van marketing, events en sales zijn er meer mogelijkheden gekomen om bijvoorbeeld congressen te etaleren en adverteerders te bedienen.
Profielen
Anders dan lezers gewend zijn, worden artikelen voortaan standaard toegewezen aan een auteur. De redactie schreef eerder niet of nauwelijks op eigen naam voor de website. Met de nieuwe site kunnen we ook externe schrijvers een beter podium bieden. Voorheen hadden alleen ‘bloggers’ een profiel. Auteurs die meermaals bijdragen aan Twinkle krijgen nu allemaal een profiel met een biografie, een foto, een verwijzing naar social media accounts en een opsomming van gemaakte artikelen (work in progress).
Beeld, leesbaarheid en interactie
Op deze nieuwe webstek speelt beeld een veel belangrijkere rol dan voorheen. Om het leesgemak te bevorderen zijn we verder overgestapt op grotere letters. Voortaan bieden we lezers per artikel ook een indicatie van de leestijd. Om de interactiviteit te bevorderen is er de mogelijkheid voor reacties op reacties gekomen. Op smartphones is een share button voor WhatsApp te vinden bij artikelen.
Nieuwsbrieven
De (dagelijkse en wekelijkse) nieuwsbrieven van Twinkle zijn tevens in het nieuw gestoken, waarbij we zijn overgestapt naar Copernica Marketing Software. Ook de nieuwsbrieven worden responsive (en daarmee mobiel veel beter leesbaar). Je zult het zien in je mailbox. We danken Gracious Studios voor de ontwerpen.
Veel scroll-, klik-, kijk- en leesplezier!
Nice work! En inderdaad, het werd ook wel tijd he;) Blijft toch één van de voornaamste bronnen met e-commerce nieuws ook voor mij.
Goedemiddag,
Geweldig nieuws. Ik was dan ook heel benieuwd naar de eerste nieuwsbrief nieuwe stijl die ik zou ontvangen. En dan vooral of ie op de mobiel ook goed leesbaar was (dat was de oude namelijk niet).
Maar de eerste nieuwsbrief die ik krijg is een partnermailing. Het logo dat ik te zien krijg (bij afzender) is het standaard Joomla logo. Dat ziet er al niet zo goed uit, maar de inhoud is eigenlijk gewoon slecht. Alles heel klein en een kleine vierkante afbeelding met een bijna niet te lezen titel eronder.
Als dit de vooruitgang is, dan valt ie mij wat tegen.....
Beste Robert, de eerste redactionele nieuwsbrief nieuwe stijl is nog niet verzonden. We zijn bezig de juiste koppelingen te leggen. Je refereert aan de partnermail die vanuit een andere afdeling naar abonnees is verzonden. Je feedback daarop nemen we mee. Wordt vervolgd, anytime soon.