Twinkle | Digital Commerce

MediaMarkt koppelt kanalen via prijskaartjes in winkel

2017-05-28
24481377
  • [nieuws]
  • 1:25

In de verbouwde MediaMarkt-winkel in Eindhoven kunnen klanten door het scannen van de prijskaartjes online informatie opzoeken over het product. ‘Het gaat om reviews, productvideo’s, maar ook om het online vergelijken met andere artikelen.’

Dat zei Jeroen Mertens, store director bij MediaMarkt, vanochtend tijdens de presentatie van de nieuwe winkelinrichting aan de pers. De concept store wordt woensdag officieel geopend.

Store Mode-app
De prijskaartjes in de winkel zijn verbonden met de mobiele Store Mode-applicatie, waardoor klanten met hun smartphone hun offline winkelervaring met online kunnen koppelen. Zo kunnen zij digitaal meer informatie vinden over een product en het artikel vervolgens daarna online bestellen of direct kopen in de winkel.

Virtual store
MediaMarkt introduceerde vanochtend ook de zogenoemde ‘virtual store’, waarmee het bedrijf in Amsterdam al eens testte. ‘Vanmiddag maken wij tweehonderd panoramafoto’s van onze winkel, zodat je straks online door onze vestiging kunt winkelen’, aldus een trotse Mertens.

In de mix
We don’t believe in pure players’, sprak ceo Gordon Scholz vanochtend. ‘Momenteel is onze online winkel onze grootste vestiging, maar om echt succesvol te zijn moet je inspelen op wat consumenten van je verwachten. En dat is een mix van online en offline. Zo’n buigbare tv van LG willen klanten graag in de winkel zien, die ervaring kun je online niet nabootsen.’

Voorbeeld
De concept store van MediaMarkt, met zijn Innovation Lab, negen productpaviljoens en Philips Indoor Positioning, moet een voorbeeld zijn voor de overige vestigingen in ons land. ‘We willen eerst de reactie van consumenten peilen’, aldus Scholz.

In Twinkle 5-2017 (verschijnt op 16 mei) zie je een beeldverslag van de perspresentatie in MediaMarkt Eindhoven.

Foto: Marit Smits