Twinkle | Digital Commerce

Gadero toont wachtrij klantenservice realtime

2017-05-28
1600900
  • [nieuws]
  • 1:15

Gadero toont voortaan op zijn klantenservicepagina hoeveel wachtenden er ‘in de rij staan’ aan de telefoon. Zo kunnen consumenten zelf overwegen of zij de telefoon oppakken of op een later moment contact opnemen.

‘Hoe gaaf is dit! Op onze website gadero.nl/contact zie je al hoe druk het is aan de telefoon. Ik heb het nog nooit ergens gezien en zelf bedacht (-: Met dank aan Voys Telecom’, laat een trotse ceo Henk Jan Bijmolt weten op LinkedIn.

Realtime bijhouden
Op de pagina verschijnt bijvoorbeeld ‘Op dit moment 4 wachtenden’, wat realtime wordt gereguleerd. Als er geen wachtrij is, is er ook geen melding, aldus Bijmolt. Door lezers op LinkedIn wordt geopperd om een bel-me-terug-knop te plaatsen naast de nieuwe tool voor consumenten die ‘schrikken’ van een wachtrij.

Positieve geluiden van klanten
'Ik kwam op het idee omdat wij natuurlijk bij mooi weer heel veel belletjes hebben met vragen over tuinhout', aldus Bijmolt tegen Twinkle. 'Nu kunnen we ons klantenserviceteam van tien mensen een hoop aan, maar niet altijd alles. Om teleurstellingen te voorkomen leek het mij gaaf online bij het telefoonnummer al het aantal wachtenden te vermelden. Men kan dan zelf beslissen om wel/niet te bellen. We hopen natuurlijk dat het ook een trigger is om wel de faq te lezen, onze klustipspagina's of eventueel een email te sturen. Klanten waarderen dat deze wachttijdinfo al op de website staat. Dat horen we nu al aan de telefoon.'