Twinkle | Digital Commerce

Britse e-retailer Boohoo.com verdubbelt omzet

2017-05-28
22461263
  • [nieuws]
  • 0:56

De omzet van Boohoo.com groeide afgelopen boekjaar met 51 procent, tot 295 miljoen pond. De winst schoot van bijna 16 miljoen naar 31 miljoen pond. De Britse fashion pure player boorde internationale markten aan met zijn 'cutting-edge design met een betaalbaar prijskaartje'.

Dat verklaren directeuren Mahmud Kamani en Carol Kane. Boohoo.com groeide het hardst in de Verenigde Staten (140 procent), gevolgd door 50 procent in Europa en 33 procent in thuismarkt Groot-Brittannië. Wereldwijd heeft de fashionshop 5,2 miljoen actieve klanten.

Sociale media
Boohoo.com kon zijn marketingbudget in de afgelopen jaren halveren dankzij de samenwerking met populaire bloggers en vloggers, die als influencers op grote schaal doelgroepen bereiken. Het bedrijf test prototypes van ontwerpen op zijn website en produceert gewilde artikelen vervolgens op grote schaal.

Waardeverhoging
Eerder boekte het bedrijf nog hogere groeicijfers. Na zijn beursgang in 2014 werd Boohoo.com gewaardeerd op 560 miljoen pond; tegenwoordig ligt de waardering rond de twee miljard pond. In het afgelopen jaar nam het bedrijf onder meer modesite Nasty Gal over, waarmee het zich versnelde toegang tot de Amerikaanse markt verschafte.