Twinkle | Digital Commerce

Boohoo heeft grote plannen met Debenhams: marktplaats en naamswijziging groep

2025-03-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

'Debenhams is back', kopt de Britse Boohoo Group in de meest recente bedrijfsupdate. De retailgroep heeft de afgelopen jaren gewerkt aan de terugkeer van het bekende merk, nadat het in 2021 uit faillissement werd overgenomen.

Debenhams wordt het vlaggenschip van de retailgroep. De naam Boohoo Group verandert in Debenhams Group, en Debenhams zelf richt zich als online-first retailer op een marktplaatsmodel.

Volgens Boohoo groeit het platform van Debenhams snel en – niet onbelangrijk – er wordt winst gemaakt. Bovendien is het merk nog altijd sterk herkenbaar bij consumenten. De nieuwe retailgroep verwacht de komende jaren een handelsvolume van meerdere miljarden, met een brutowinstmarge van circa 20 procent. Momenteel bedraagt het handelsvolume van het platform ongeveer 650 miljoen pond (omzet: 205 miljoen pond) en ligt de brutowinstmarge rond de 12 procent.

Daarnaast heeft de Boohoo Group Phil Ellis benoemd tot cfo. Hij is momenteel nog financieel directeur van Debenhams.