Twinkle | Digital Commerce

Alibaba samen met Uber en Netflix in Prime-concurrent

2017-05-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Alibaba-dochter Lazada start samen met online super Redmart, Uber en Netflix een abonnement voor online services in Azië. LiveUp moet een concurrent worden voor Amazon Prime en belooft diverse services voor online lifestyle natives.

De vier bedrijven hebben de handen ineen geslagen om consumenten die alles online doen - van films kijken tot boodschappen doen - te ontzorgen met een abonnement. LiveUp, dat in Singapore van start gaat, lijkt ietwat op Amazon Prime, maar beperkt zich niet tot één bedrijf, aldus TechinAsia.

Services
LiveUp biedt een jaar lang gratis (same day) bezorging voor bestelde artikelen via Lazada - dit zijn ook artikelen van Unilever -, Taobao Collection en UberEats (voor orders boven de 35 dollar). Daarnaast kijken zij een half jaar gratis via Netflix en krijgen zij korting op Uber-ritjes en bestellingen bij Redmart.

Het abonnement kost 49,90 Singaporese dollar per jaar, het eerste lidmaatschap 28,80 Singaporese dollar.