Twinkle | Digital Commerce

Unilever e-commerce partner van Alibaba-dochter Lazada

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Unilever en Alibaba's dochtermaatschappij Lazada hebben een pact gesloten om de producten van Unilever in Zuid-Oost Azië op de markt te brengen. Met hun nieuwe partnerschap willen de bedrijven regionale drempels op e-commercegebied tackelen.

In een verklaring van het nieuwe verbond noemen Unilever en Lazada bijvoorbeeld hoge bezorgkosten in een 'moeilijk geografisch landschap' als uitdaging voor online bestellingen in Zuid-Oost Azië. Samen boren ze de plaatselijke markten aan met als doel het verzilveren van de bestaande groeipotentie in het gebied.

Unilver in Azië
Unilever heeft al een webshop bij Lazada, waar Aziatische consumenten merken van de fabrikant kan bestellen. Twee jaar terug sloot Unilever al een pact met Alibaba zelf, waarbij het Chinese platteland de beoogde afzetmarkt vormde. Ook heeft de levensmiddelenleverancier Aziatische partnerschappen met Rocket Internet in Pakistan en met Alibaba's concurrent JD.com

Lazada
Alibaba's dochter is actief in Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Singapore, Thailand en Vietnam. Lazada behoorde toe aan Rocket Internet, maar Alibaba nam in 2012 een meerderheidsbelang in het online warenhuis.