Twinkle | Digital Commerce

KLM tipt reizigers via Messenger

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Toeristen die in een onbekende omgeving de weg zoeken, kunnen nu een beroep doen op KLM via het sturen van een emoticon en hun locatie in Messenger. De vliegmaatschappij antwoordt dan met het dichtstbijzijnde adres van de gezochte dienst.

Reizigers die bijvoorbeeld op zoek zijn naar een pinautomaat, hoeven alleen een geldicoon te verzenden. De nieuwe service van KLM is voor iedereen beschikbaar. Naast de 'wegwijsfunctie' op basis van emoticons stuurt KLM ook vluchtinformatie naar Messenger-profielen; klanten kunnen daarvoor een speciaal ontwikkelde plugin installeren.

Klantcontact
KLM maakt vaak gebruik van Messenger in zijn klantcontact. 'Wij geloven dat we moeten zijn waar onze klanten zijn en daarom zijn KLM en Messenger de perfecte combinatie,' zegt Tjalling Smit, KLM's senior vice president E-commerce, die het bedrijf eind deze maand verlaat voor een directiefunctie bij de NS. Onder leiding van Smit ontwikkelde KLM zijn klantcontactkanalen via sociale media. De luchtvaartmaatschappij ontvangt naar eigen zeggen wekelijks meer dan 100.000 berichten van klanten via deze wijze.