Vandaag introduceert Klarna zijn nieuwe betaal- en identificatiemethode Klarna Checkout op de Nederlandse markt. Consumenten hoeven daarbij slechts eenmaal hun gegevens in te vullen en kunnen dan voortaan direct bestellen, zonder extra handelingen.
Klarna biedt de mogelijkheid aan consumenten die winkelen bij aangesloten webshops. Binnenkort zijn dat onder andere Wish.com, Omoda en Dungelmann. Voor Duitse consumenten is Klarna Checkout al drie jaar beschikbaar. Shoppers hoeven alleen hun emailadres en postcode op te geven bij het eerste gebruik van Klarna; vervolgens kunnen ze telkens met één klik betalen. Klarna biedt webwinkeliers betaalgarantie, klanten aankoopgarantie.
Obstakels
'Het klassieke checkout-proces bij webwinkels bevat veel obstakels, die we met Klarna Checkout weghalen. Met name waar het gaat om aankopen met een mobiele device maakt dat een groot verschil,' zegt Robert Bueninck, managing director Klarna Benelux & Frankrijk, in een persbericht. 'Winkeliers lopen jaarlijks heel veel omzet mis omdat consumenten bij de uiteindelijke aanschaf afhaken door de rompslomp waar ze tegenaan lopen. Met ons platform is dat verleden tijd.'
IDin
De vereenvoudiging van het checkoutproces is eveneens het doel van de nieuwe online identificatiemethode iDin, die Betaalvereniging Nederland afgelopen jaar introduceerde. Er gaan veel stemmen op voor de integratie van iDin met betaalmethode iDeal, zoals ook Thuiswinkel vanochtend bepleitte op Digital Transactions.
Ik noem dit SPAM en begrijp totaal niet wat de nieuwswaarde is. Advertorial?
Als er één systeem is dat omslachtig werkt met een slechte API dan is het Klarna wel ;-)
Klarna is een internationaal groeiende partij op betaalgebied en introduceert een uniek en derhalve relevant product op de Nederlandse markt.
@david.Is een geheel ander product, andere api. Ben het voor onze UK shop aan het implementeren.