Twinkle | Digital Commerce

Instagram zet vol in op e-commerce

2017-05-28
1376774
  • [nieuws]
  • 0:56

Instagram maakt zijn e-commerce functie de komende weken beschikbaar voor duizenden Amerikaanse online verkopers van kleding, sieraden en cosmetica. Zij kunnen ‘prijskaartjes’ hangen aan de producten in de geposte foto op het platform.

Instagram testte deze optie sinds november met onder andere moderetailer kate spade en rolt de functie nu verder uit in de VS vanwege de positieve resultaten. Retailers posten een foto via de mobiele app en kunnen tags hangen aan de producten op de afbeelding.

Tags
De tag bevat informatie over bijvoorbeeld de naam van het product en de prijs. Consumenten zien de tags als zij links onderin een shopping bag aanklikken, waarna zij het product kunnen aanschaffen in de bijbehorende webwinkel.

Adverteren via Stories
Instagram zette de afgelopen maanden al actief in op het creëren van meer advertentiemogelijkheden voor bedrijven. Instagram Stories kan nu, na een internationale test met onder andere Airbnb en Zalando, ook door Nederlandse ondernemingen worden gebruikt om onder de aandacht te komen van consumenten (voorbeeld).