MultiSafePay komt met een nieuwe online winkelapplicatie, die shoppers standaard 10 procent korting belooft. De verkopers die Qwindo van aanbod voorzien, snijden zich niet in het eigen vlees, is een andere belofte. Payoff: ‘Waarom met jezelf concurreren?’
Qwindo is een spin-off van MultiSafePay. De betaaldienstverlener ziet dat steeds meer webshops andere verkoopkanalen gebruiken om extra omzet te generen. Qwindo wil de commissie die merchants betalen ‘direct in koopkracht teruggeven aan de consument’.
Kannibaliseren
Max Verduyn, coo bij MultiSafePay, stelt dat consumenten de prijs voor producten indirect verhogen door te kopen bij marketplaces. ‘Het platform moet natuurlijk van de commissie leven’, laat hij optekenen. ‘Erger is het dat zij direct met de webwinkel concurreren, bijvoorbeeld doordat deze op dezelfde trefwoorden gaat adverteren in zoekmachines. Daarnaast kun je je afvragen wat spelers als bol.com, Zalando of Blokker doen met de verzamelde data. Wat als ze zien dat jouw product wel erg vaak verkocht wordt? Je kannibaliseert dan mogelijk je eigen kanaal.’
12 procent marge
Qwindo, dat in april alleen als een mobiele app verschijnt, zal niet op productniveau adverteren en consumenten krijgen duidelijk te zien met wie ze zaken doen. Shoppers krijgen straks 5 euro starttegoed en 10 procent van het bonbedrag terug bij iedere aankoop. ‘Wie een andere shopper aandraagt, krijgt daar ook 5 euro winkeltegoed voor’, vertelt Verduyn aan Twinkle, ‘voor het sneeuwbaleffect’. Hij laat weten dat MultiSafePay zelf 2 procent marge rekent naast de 10 procent die shoppers als kickback ontvangen. Volgens Verduyn beginnen de verkoopcommissies bij andere partijen zo’n beetje bij die 12 procent, maar is hét voordeel dat merchants bij Qwindo dus niet met zichzelf concurreren.
Acquisitie
Voor MuliSafePay is Qwindo een acquisitietool. Verduyn: ‘We staan open voor iedereen die wil verkopen in de app, dus ook voor webwinkels die nu een andere betaalpartner hebben. Alleen moet ze dan ook een account bij ons afsluiten. Wij zien Qwindo als een waanzinnige manier om kennis te maken met MultiSafePay.’
Jammer alleen dat multisafepay zo een onbetrouwbaar bedrijf is die klanten die al jarenlang klant zijn en meerdere keren gescreend en goedgekeurd zijn plots zonder enige vooraankondiging betaalmethodes afsluit en daarmee met schade opzadeld omdat klanten ineens niet meer kunnen betalen en daardoor weg gaan.
Hebben ze reeds bij meerdere klanten van hun gedaan. totaal onbetrouwbaar bedrijf dus en beter niet mee in zee gaan.
@Daniel: dat is een stevige beschuldiging. Je spreekt uit eigen ervaring?
@Arjan: ja dat klopt, ik praat uit ervaring.
Leuk om te zien dat er een concept is met een andere insteek dan de "traditionele" derde verkooppartijen.
Super goed dat Multisafepay dit doet. Ik vind het een goed bedrijf met een goede klantenservice. Bol.com viel tegen dus ik ga zeker kijken of ik dit voor mijn winkel ook kan gebruiken.
Beste Daniel, wat vervelend te horen dat je een slechte ervaring met MultiSafepay had. Uiteraard kunnen we geen inhoudelijke comments op fora geven, maar als je een korte mail naar screening@multisafepay.com zou kunnen sturen dan neem ik direct contact met je op.
top! Beter dan al die affiliates die veel beloven maar niet leveren!
This is an amazing idea and who better to implement it than MultiSafePay. I will count the days till release!!
leuk initiatief, marketplaces hebben zich al bewezen als succesvol cent. Als kleine webondernemer kost Bol me circa 30pct en ook 45 dgn wachten op MIJN geld, maar dat wist ik van tevoren. De bonusconstructie klinkt goed, voor consument én bedrijf is dat een mooie stok achter de deur. Ik ga eens kijken wat die app tzt zoal kan.
bol plaza werkt prima voor sommige producten, als dit grip krijgt (zonder seo/sea??) even kijken voor erbij
Ik zou wel willen dat wij meet dan 12% marge zouden maken.
De redactie heeft enkele reacties verwijderd. Dit is niet de plek om individuele klantkwesties uit te vechten, zeker niet met naam en toenaam van betrokkenen.
Een goed idee alleen de marge op 12% is vrij hoog. Nu maar kijken of het gaat aanslaan bij de consumenten.