Online retailers die van plan zijn om een fysieke winkel te openen doorlopen vier stadia waarin zij hun merk offline op de kaart zetten. De komende vijf jaar zullen steeds meer Amerikaanse webshops bricks aan hun strategie toevoegen.
Vastgoedbureau JLL onderzocht 51 ‘grote e-retailers’ die de gang naar de winkelstraat (willen) maken. Het bedrijf zette aan de hand daarvan de verschillende fases van de stap naar bricks uiteen. In de eerste fase opent een webshop een pop-up shop in grote steden. Daarbij passen tijdelijke contracten tussen één dag en twaalf maanden.
Flagship stores en uitrol
In de tweede fase komt er een handvol permanente winkels, zoals flagship stores in de grootste steden van het land. Bijna een derde van de onderzochte Amerikaanse e-retailers kiezen bijvoorbeeld New York als de eerste locatie van hun winkel.
Nationale aanwezigheid
De derde fase gaat over het uitrollen van de fysieke winkels naar meerdere steden. Nu worden ook secundaire locaties toegevoegd aan de lijst van twee tot tien vestigingen. In de laatste fase is de webshop klaar voor een nationale uitrol, zowel op straatniveau als in winkelcentra. In deze stap wordt ook de integratie met het digitale kanaal afgerond.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Naar clicks én bricks: de vier stadia
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.