Twinkle | Digital Commerce

Intersport verbindt online met lokaal

2020-07-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Intersport Duitsland lanceert een nieuw e-commercemodel onder de naam ‘Spielmacher-Prinzip’. Met het platform wil de sportzaak lokale Intersport-retailers ondersteunen.

De afgelopen maanden kreeg de retailer steeds vaker de vraag hoe klanten online kunnen winkelen en tegelijkertijd de lokale handel kunnen ondersteunen. Het nieuwe platform van Intersport moet een antwoord bieden op die vraag. Alle lokale Intersport-winkels kunnen zich aansluiten bij het platform.

De online bestellingen van Intersport zullen in de toekomst volgens het ‘Spielmacher-Prinzip’ worden gedistribueerd naar lokale winkels, vanwaar de artikelen zo snel mogelijk bij de klant terechtkomen. Consumenten kunnen de artikelen ook retourneren via elke Intersport-winkel. ‘Dankzij 1.500 lokale winkels is ons online verzendsysteem volledig gedecentraliseerd’,  legt Carsten Schmitz, chief digital officer Intersport Duitsland uit aan Internetworld.  

Lokale retailers kunnen deelnemen zonder technische inspanning of een investering in e-commerce. Naast een extra verkoopkanaal ontvangen deelnemende winkels via het platform een eigen landingspagina om de individuele vindbaarheid te vergroten. Intersport regelt de online marketing, het klantaanbod en de levering van verzendmateriaal. Of het nieuwe e-commercemodel ook naar Nederland wordt uitgerold, is nog niet bekend.