Twinkle | Digital Commerce

Hudson’s Bay: ‘All-channel naar winstgevende groei’

2017-05-27
21271196
  • [nieuws]
  • 1:37

Hudson’s Bay Company, dat zich opmaakt voor een entree in Nederland, blijft rode cijfers schrijven. De verliezen tot nu in dit kalenderjaar liepen op tot ruim een kwart miljard euro. Hudson's Bay houdt vast aan zijn all-channel strategie.

Dat is de juiste langetermijnkoers om tot winstgevende groei te komen, laat ceo Jerry Storch optekenen. 'We continue to focus on delighting our customers and building a digital and brick and mortar platform that will allow them to shop whenever, wherever and however they choose',

Robots
Hudson’s Bay Company investeerde wereldwijd flink in bricks en in clicks, luidt een deel van de verklaring voor de verliezen. De Canadese warenhuisketen heeft zijn fulfilmentcentrum in Toronto bijna volledig gerobotiseerd in het afgelopen kwartaal (pdf). Daarin kampte de onderneming naar eigen zeggen met ‘uitdagende marktomstandigheden in de segmenten vrouwenkleding, warenhuizen en luxeproducten’.

485 winkels
Hudson’s Bay Company heeft momenteel mondiaal 485 winkels in portfolio. Ze dragen verschillende namen op de gevel, waaronder Saks Ffith Avenue (VS), Galeria Kaufhof (Duitsland) en Galeria Inno (België). Een klein jaar geleden werd online winkelclub Gilt.com overgenomen, dat als shop-in-shop in stenen winkels verscheen.

Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH
In Nederland zal de onderneming behalve met de naamgevende keten Hudson’s Bay actief worden met discountformule Saks OFF 5TH, ook online. De eerste van twintig Nederlandse winkels (de ambitie tot medio 2018) moet komende zomer open gaan. Ceo Jerry Storch verklaarde eerder dat Hudson's Bay zijn all-channel retailmodel hier zal introduceren, waarin enerverende fysieke winkels worden gecombineerd met best in class e-commerce. Hij voorziet voor ons land een ontwikkeling zoals in thuisland Canada: 'Daar hebben we met Hudson’s Bay een nieuwe, innovatieve winkelervaring geïntroduceerd.'

Online aanvullend, niet vervangend
Storch vindt dat het online kanaal binnen de retailwereld aanvullend is op het fysieke kanaal, niet vervangend: 'The internet is transformational, but it’s not yet transcendent. It doesn’t replace everything else, zei hij eerder dit jaar.