Twinkle | Digital Commerce

Martijn Cornelissen van Rituals naar leapp

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:43

Martijn Cornelissen heeft een nieuwe uitdaging gevonden als chief digital officer (cdo) bij leapp, groot geworden als verkoper van refurbished Apple-producten. Cornelissen komt van Rituals, waar hij de afgelopen jaren global e-commerce manager was.

‘Het is niet zo heel eenvoudig om binnen de Benelux een rol te krijgen als directeur voor e-commerce’, zegt Cornelissen in een eerste reactie aan Twinkle. ‘Bij de meeste bedrijven rapporteer je aan sales of aan marketing. Bij leapp is dat anders, dat sluit aan bij mijn ambitie.'

'Gaaf bedrijf'
Leapp is daarnaast 'een gaaf bedrijf', aldus de nieuwe man: 'De snelle groei en de premium producten, in combinatie met maatschappelijk verantwoord ondernemen, spreken mij enorm aan. Mijn passies voor Apple-producten, e-commerce en marketing komen in deze rol perfect samen.’

Omnichannel bij Rituals
Martijn Cornelissen werkte ruim drieënhalf jaar voor Rituals, de huidige nummer 174 van de Twinkle100. Hij bouwde daar onder meer aan een nieuwe webwinkel en native app, die de weg naar omnichannel plaveiden. ‘Service is voor ons heel belangrijk, en die service is natuurlijk alleen optimaal als die over alle kanalen perfect is', vertelde hij een jaar geleden in een Twinkle-interview.

Leapp
Nu begint Cornelissen als chief digital officer van leapp, met een Nederlandse webomzet van 11,8 miljoen euro de nummer 99 van de Twinkle100. Behalve online verkoopt het bedrijf steeds meer offline, via winkels in binnen- en buitenland. Inmiddels is ook leapp’s reparatieservice naar de winkelvloer gehaald.

Sterke focus op online|
Onder leiding van Cornelissen zal leapp zijn internationale marketingstrategie verder uitbouwen, 'met een sterke focus op online'. Klanttevredenheid staat hierin centraal. Momenteel komt ruim 40 procent van leapp's omzet uit het online kanaal, aldus ceo Rogier van Camp. 'Digitaal speelt daarnaast een grote rol in onze stores en in het orientatieproces van onze klant. Met zijn ervaring zal Martijn een sleutelrol spelen in onze internationale groeiambitie.’

Renata Gvozden
Bij zijn nieuwe werkgever rijgt Cornelissen ter maken met een oude bekende; Renata Gvozden (interview) is de eerste e-commerce manager van leapp. De twee werkten eerder samen bij Unlimited Sports Groep.