Alabbar Enterprises lanceert in januari 2017 een e-commerce platform dat het gehele Midden-Oosten moet gaan bedienen. Op Noon.com komen twintig miljoen producten te staan, die met eigen logistiek en een eigen betaaldienst vervoerd en betaald worden.
De opzet van Noon.com is, volgens Textilwirtschaft, vergelijkbaar met Amazon en Alibaba. Alabbar Enterprises investeert met behulp van zestig geldschieters een half miljard dollar, Saoudi-Arabië verdubbelt dat. Noon.com start in Saoudi-Arabië en de Verenigde Emiraten: Egypte, Koeweit en Oman moeten eind 2017 aangesloten zijn.
Logistiek en betaling
De investeringen worden gestoken in drie nieuwe distributiecentra: twee van 930.000 vierkante meter in Saoudi-Arabië en één van 350.000 vierkante meter in Dubai. Ook rept Textilwirtschaft over een eigen logistiek systeem 'Noon Transportation' en een betaaldienst 'NoonPay'. Het logistiek systeem zou, in samenwerking met logistieke aanbieder Aramex, ook same day delivery mogelijk maken.
Alabbar Enterprises
Mohammed Alabbar kocht in april met 100 miljoen dollar vier procent van de aandelen van Yoox Net-a-Porter. Sindsdien werd er gespeculeerd over wat deze samenwerking zou voortbrengen. Alabbar heeft tevens Dubai Mall in handen, het grootste winkelcentrum ter wereld.
Arabische e-commerce
In het Midden-Oosten is de omzet uit e-commerce momenteel rond de 3 miljoen dollar. Met het nieuwe platform stelt Alabbar Enterprises zich ten doel dit bedrag te verhogen naar maar liefst 70 miljard dollar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw Arabisch e-commerce platform in aantocht
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.