Bas Urlings, eigenaar van Disqounts.nl, vroeg zich in zijn column in Twinkle 7 (augustus 2016) af hoe je je als e-commerce speler kunt onderscheiden op content. Het antwoord komt van Laurens Ultee, mede-eigenaar van Etrias.
Etrias Lifestyle stores is in 2011 vanuit de studentenkamer opgericht als shop in bedlinnen. Inmiddels hebben we ruim tachtig webwinkels, zijn we actief in zeven landen, verdeeld over vier talen. We hebben bijna 100.000 producten beschikbaar in onze online stores. Om deze allemaal aan de man te krijgen is er heel veel goede content nodig. Wat maakt ons nu uniek? Het antwoord is simpel: ons aanbod. Alle productcategorieën worden gevuld met een uitgebreid, verrassend en hoogwaardig assortiment. Ons team bestaat uit vijftig medewerkers waarvan eenderde zich bezighoudt met het goed online krijgen van het assortiment: de content.
Kwalitatieve content kost tijd en geld. Je wil anno 2016 niet de webwinkel zijn met onscherpe afbeeldingen, een amateuristisch gemonteerd filmpje of een landingspagina met taalfouten. Het is cruciaal dat je je content op orde hebt. Zorg voor een goede verhouding tussen visuele en tekstuele content. Online vind je veel geschreven content, unieke teksten zijn belangrijk voor seo. Realiseer je echter dat visuele content veel effectiever is in het verkoopproces. Visuele content wordt 600.000 keer sneller opgenomen door je hersenen dan tekstuele content. Gebruik je teksten slim, informeer de klant met korte zinnen en opsommingen en combineer dit frequent met filmpjes en foto’s. Zorg ervoor dat je iets nieuws brengt ten opzichte van je concurrentie. Unieke content is duur, maar cruciaal. Zet het daarom zo effectief mogelijk in. Schrijf je productteksten zelf en durf ook de stap te zetten je content te verrijken met eigen foto’s, infograpics, adviespagina’s en filmpjes.
Werk intensief samen met je leveranciers. Niet alleen wij online retailers, maar ook de merken die we vertegenwoordigen zijn gebaat bij goede content. Betrek je leveranciers dan ook bij de content op jouw shop. Laat afbeeldingen en informatie aanleveren of ontwikkel samen met een merk zelfs een complete shop-in-shop.
Laurens Ultee is mede-eigenaar van Etrias. Zijn vraag aan Edinho Bos, oprichter van Aldoor.nl, is: ‘Hoe zet je als webwinkelier succesvol een sale of actie op om daar maximaal rendement uit te halen?' Het antwoord lees je in Twinkle 9-2016.
Dit blog verscheen als column in Twinkle 8-2016.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bizar veel producten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.