Aldi opent aankomende lente een webwinkel in China. De discounter boort een markt aan met 1,4 miljard potentiële klanten, die straks hun niet-gekoelde boodschappen en wijn digitaal kunnen aanschaffen bij Aldi.
De lancering van webwinkel is volgens het Britse Retail Week een ongewone start van Aldi in een nieuw land. Doorgaans opent het bedrijf eerst fysieke winkels, waarna ook de online verkoop van start gaat.
Strenge selectie
Aldi geeft aan dat het al ‘enkele jaren actief’ is op de Chinese markt, omdat de Duitser onderzocht hoe zij de consument het beste kunnen bedienen. Voor de nieuwe webwinkel maakte Aldi dan ook een ‘zorgvuldig uitgezocht assortiment’. Een fysieke winkel laat volgens Retail Week nog op zich wachten.
Non-food
Aldi breidde in maart zijn destijds twee maanden oude Britse webwinkel uit met non-food artikelen. Daarmee dient deze shop als proeftuin voor andere markten. In China moeten deze producten straks ook online verkrijgbaar zijn, net als de food artikelen geleverd vanuit het magazijn in Australië.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Aldi komt met Chinese webwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.