PostNL heeft de online marketingbureaus Yourzine en Searchresult overgenomen van Digital United. Daarmee wil het bedrijf zich verder specialiseren in online marketing, aangezien veel retailklanten zich meer interesseren voor digitale campagnes.
PostNL heeft al kennis van marketing in huis door de dochterbedrijven Cendris Inzicht & Campagnes en Marvia. Deze ondernemingen worden nu met Yourzine en Searchresult samengevoegd in een nog naamloos nieuw bedrijf. In totaal komen hier zo’n tweehonderd personen in te werken.
Combinatie van kanalen
Het post- en pakketbedrijf wil met de overname zich meer gaan toeleggen op geadresseerde post en mailings, die bedrijven meer opleveren. Zo kunnen retailers het verspreiden van reclamefolders combineren met een online marketingcampagne via PostNL.
Postkrimp
Online marketing moet een grotere inkomstenbron worden om mede de teruglopende opbrengst van postbezorging op te vangen. Nog steeds komt wel meer dan de helft van PostNL’s omzet uit de bezorging van post.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL wil grote dienstverlener worden in online marketing
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.