KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die gebruik maakt van artificial intelligence (AI) in chatgesprekken. Het bedrijf werkt samen met het Amerikaanse DigitalGenius om de 100 duizend mentions per week op social media te beantwoorden.
Het AI-systeem heeft standaardantwoorden op zo’n 60 duizend klantvragen. De 235 social media klantenservicemedewerkers binnen KLM krijgen per vraag de keuze uit een door het systeem geformuleerd antwoord of de mogelijkheid om een vraag handmatig te beantwoorden.
Zelflerend
‘Het systeem is zelflerend op basis van de acties van de medewerkers’, laat KLM weten aan Tnooz. De AI is geïntegreerd in de KLM-crm tool van Salesforce om de antwoorden uit de AI direct te kunnen koppelen aan de vragen via de verschillende social mediakanalen.
In Twinkle 8-2016 (verschijnt op 4 oktober) vertelt senior vice president digital Tjalling Smit meer over conversational commerce bij KLM.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
KLM beantwoordt vragen sneller met AI tool
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.