Het Duitse kruidenmerk Just Spices vond in een WhatsApp-service een manier om de teruglopende omzet op te krikken. Het bedrijf vertelde tijdens Shopping Today in Utrecht over hoe het een ‘love brand’ werd.
‘In de zomer van 2014 vielen de verkopen in onze webwinkel tegen’, vertelde Just Spices in een volledig gevulde keynote zaal in DeFabrique. ‘We hadden geen geld voor grote marketingcampagnes, dus hoe zorgden wij dat we weer op de kaart kwamen bij consumenten?’
Kookhelpdesk
Dat bleek een kookhelpdesk via WhatsApp te zijn. ‘We zetten één medewerkster, die erg van koken hield, op de service. Zij zou alle ingekomen vragen beantwoorden. Binnen 24 uur hadden wij meer dan 10 duizend leden voor de dienst.’
Foto’s van de koelkast
Just Spices kocht snel nog tien mobiele telefoons om de service uit te breiden. ‘Mensen stuurden ons een foto van de inhoud van hun koelkast en vroegen daarna wat zij daarvan zouden kunnen koken. Ook vroeg iemand hoe hij een champagnefles kon openen met een zwaard. Dit hebben wij natuurlijk getest, want we willen alle kookvragen beantwoorden.’
Internationaal
Daarna ging het veel beter met Just Spices, dat binnenkort wil uitbreiden naar de UK, Nederland en Denemarken. Het bedrijf zoekt naar samenwerkingen met Nederlandse supermarkten voor offline verkoop.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Just Spices succesvol met kookhelpdesk via WhatsApp
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.