Twinkle | Digital Commerce

‘Al 120 reclamecampagnes in webwinkels Ahold’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Ahold heeft twee jaar nadat het zijn websites heeft opengesteld voor adverteerders zo’n 120 reclamecampagnes uitgevoerd op onder andere Bol.com.  De uitingen via de Ahold Marketing & Media Groep (AM&MG) hebben invloed op zowel online als offline verkoop.

Dat vertelt topman Alfred Levi aan Marketing Online. De groep is gegroeid tot zestien medewerkers op het hoofdkantoor in Zaandam en 25 medewerkers bij Bol.com.

Bol.com en L’Oreal
‘Bol.com heeft recent met l’Oreal een grote activiteit gedaan met een brede media-inzet - weblog, brand pages, e-mail- en Facebook-campagnes’, geeft Levi als voorbeeld. ‘Wij vertaalden hun campagne naar onze omgeving en hebben deze neergezet in een relevante omgeving - de rubrieken make-up, sieraden, etc - waarbij we targetten in zowel de categorie- als de productomgeving. We leverden hierbij een half miljoen aan pageviews uit.’

Omnichannel effect
Levi: ‘We willen effecten van omnichannel kunnen meten: of je online campagne ook offline effect heeft. Inzicht in hoe offline sales beïnvloed wordt door een online campagne, dat is wat we nu proberen te meten tussen ah.nl en de winkels. De waarde van een campagne is immers vele malen hoger als tegenover 1 online sales, 19 offline sales staan.’

Otto, Praxis, Makro
Ahold is niet de enige Nederlandse partij die de webwinkel inzet als reclamedrager. Ook Otto, Praxis en Makro boorden deze nieuwe inkomstenbron aan. Daarbij werken zij samen met ShopAds of Triad Retail Media.

Lees ook:
Branchegeluiden: de webwinkel als reclamedrager (8-4-2015)