Het bedrijf Yext verbindt retailsites nu direct met Uber, zodat shoppers een taxi kunnen reserveren om naar een winkel te gaan. De Uber-optie wordt in de website van de retailer geïntegreerd als een ‘Ride With Uber’-knop.
Yext biedt dankzij de samenwerking met Uber drie verschillende diensten voor webwinkels met fysieke locaties. Naast dat consumenten met één druk op de knop een Uber kunnen reserveren op de website, hebben retailers de mogelijkheid om tijdens de rit persoonlijke aanbiedingen te sturen via de Uber-app.
Uitstappen
Ook kunnen retailers aangeven waar een potentiële klant wordt afgezet door Uber. Zo weet hij zeker dat een consument bijvoorbeeld voor de winkeldeur uitstapt in plaats van op een plek waar hij niet direct de ingang weet te vinden. Yext testte de optie met het Amerikaanse Guitar Center, dat consumenten die online hebben gezocht naar een instrument ophaalde om de gitaar in de winkel uit te proberen.
Share a ride
Uber introduceerde vorige maand een share a ride knop op de locatiepagina’s van retailers, banken en restaurants. Daarmee kunnen consumenten die naar dezelfde bestemming gaan een rit delen, wat hen een financieel voordeeltje oplevert.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Uber rijdt consument on demand naar winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.