Walmart-ceo Doug McMillon is niet blij met de zwakke groei die e-commerce doormaakt in zijn bedrijf. De stijging van 7 procent in het eerste kwartaal van boekjaar 2017 noemt hij ‘te langzaam’. Walmart's online verkoop groeide vorig jaar minder hard dan de markt.
’s Werelds grootste retailer probeerde zijn online inkomsten een boost te geven met de toevoeging van meer producten aan de website en de uitbreiding van curbside pickup van online bestelde boodschappen. Dat mocht allemaal niet baten.
Jaarcijfers
In boekjaar 2016 (het volledige jaar 2015) groeide Walmart's e-commerce met 12,3 procent, volgens Internet Retailer minder dan de volledige Amerikaanse online markt. In boekjaar 2015 steeg de digitale opbrengst van Walmart met 21 procent en in boekjaar 2014 met 30,3 procent.
Investering
Walmart pompt zo’n 2 miljard dollar in nieuwe e-commerce technologieën, deels gerealiseerd vanuit @WalmartLabs. ShippingPass, het jaarbezorgabonnement van de retailer, is één van de recente vruchten van deze investering.
Lees ook:
- Online achterstand Walmart op Amazon groeit weer (19-2-2016)
- Walmart geeft online klanten meer cash back (4-4-2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart-ceo: ‘E-commerce groeit te langzaam’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.