Twinkle | Digital Commerce

The New York Times start met maaltijdbezorging

2017-05-27
180101
  • 0:52

The New York Times duikt in maaltijdbezorging. De 7 miljoen maandelijks actieve lezers van NYT Cooking kunnen dankzij een samenwerking met Chef’d vanaf deze zomer de ingrediënten van hun favoriete recepten thuis laten bezorgen.

Chef’d is een maaltijdbezorgservice die de ingrediënten van recepten thuisbezorgd bij klanten. Deze recepten komen van bekende Amerikaanse kookwebsites. NYT Cooking zet Chef’d nu ook in om de producten voor zijn 17.000 recepten te leveren.

Overige inkomsten
De e-commerce tak van The New York Times valt volgens Bloomberg onder ‘other revenues’ in de omzetrapporten. Daartoe behoren ook inkomsten uit ‘rental income’ en conferenties, in totaal goed voor 95 miljoen dollar.

Wijnclub, merchandise en reisbedrijf
The New York Times heeft dan ook al ruime ervaring in online verkoop, via onder andere een wijnclub en een webwinkel met merchandise als t-shirts en petten. Onder de naam Times Journeys runt de krant een eigen reisbedrijf.