Het Deense Aarstiderne, Zalando en adidas zijn vanmiddag gelauwerd als winnaar van een gouden European Ecommerce Award. Er was zilver voor Onepiece, HelloFresh en Topshop, brons voor Chic by Choice en Made.com. VidaXL, de enige Nederlandse kanshebber, bleef buiten de prijzen.
VidaXL vertegenwoordigde ons land in de strijd om de Entrepreneurial Award, bedoeld voor e-commerce bedrijven met ‘de meest innovatieve, baanbrekende, slimme, game-changing operaties in Europa’. Bol.com won de prestigieuze prijs twee jaar geleden, vorig jaar ging de award naar MicksGarage uit Ierland.
Entrepreneurial Award
Dit jaar ging de Entrepreneurial Award naar Aarstiderne, dat producenten van biologisch en organisch voedsel koppelt aan kopers binnen en buiten Denemarken. Het zilver ging naar het Noorse Onepiece, dat jumpsuits verkoopt via (influencers op) social media. De Portugese fashion rental marketplace Chick by Choice, pas twee jaar oud, ging met het brons aan de haal.
Pure Players Award
De Pure Player Award werd gewonnen door het Duitse Zalando, voor HelloFresh (zilver), Made.com (brons) en de overige genomineerden Vente-privee.com en Yoox. Zalando scoorde volgens de vakjury het best op alle gestelde criteria op één na. Op dat punt (verzending) kwam één partij beter uit de bus.
Omnichannel Award
De Omnichannel Award, vorig jaar een prooi voor het Nederlandse SuitSupply, ging naar adidas. Het sportmerk, dat de verschillende kanalen het best met elkaar verbindt volgens de vakjury, bleef Topshop (zilver), Decathlon, Ikea en Nike voor.
Hele mooi omzet en product heeft rocket. Maar ik vind het raar dat ze winnen ze schrijven al zolang rood of minimaal.
Opzich allemaal terechte winnaars. @ Alex om te winnen hoeft een bedrijf niet winstgevend te zijn, branding en inovatie zijn de keyfactors.